این کتاب پر رمز و راز به نویسندگی ( اولیویا فاکس کابان ) مطالب بسیار مفید و کاربردی در رابطه با کاریزما به شما ارائه می دهد.
دانلود کتاب افسانه کاریزما
- بدون دیدگاه
- 2,751 بازدید
- نویسنده : اولیویا فاکس کابان
- دسته : آموزشی , خارجی
- زبان : فارسی, انگلیسی
- صفحات : 252 + 125
- بازنشر : دانلود کتاب
- ترجمه فارسی و انگلیسی قرار گرفت
- مشخصات
- نویسنده : اولیویا فاکس کابان
- دسته : آموزشی , خارجی
- زبان : فارسی, انگلیسی
- صفحات : 252 + 125
- بازنشر : دانلود کتاب
- ترجمه فارسی و انگلیسی قرار گرفت
- باکس دانلود
دانلود کتاب افسانه کاریزما
- کتاب اورجینال و کامل
- این کتاب هارو حتما بخون عالین
- آنلاین
دانلود کتاب افسانه کاریزما
سر آغاز
مریلین میخواست نشان دهد که زیبایی ظاهری، به تنهایی دلیل محبوبیت او نبود واقعاً نیروی درونیاش بود. شخصیت مریلین مونرو در واقع درون نورما جین بیکر بود و او آن را به وجود آورد. یک روز تابستانی و گرم سال ۱۹۹۵، مرلین در ایستگاه متروی گراند سنترال در نیویورک به همراه یک ادیتور مجله و یک عکاس حضور داشت. حتی با وجود شلوغی ایستگاه و حضور جمعیت زیاد، هیچکس توجهی به او نکرد. آزمایش او برای نشان دادن قابلیت تغییر شخصیتی که انسان میتواند داشته باشد، با سوار شدن به قطار آغاز شد. در مترو، نورما بود، اما هنگام راهرفتن در پرتو شلوغی شهر، تصمیم گرفت به مرلین مونرو تبدیل شود.
او به دور برش نگاه کرد و از عکاسش سوال کرد: می خواهی او را ببینی؟ با یک حرکت سادهای که فقط موهایش را افشانده بود و ژست گرفت، توجه همه مردم را به خود جلب کرده بود و یک نور مجیکال از او نمایان می شد و هر چیزی در دور و برش بود متوقف شد. تایم همچنان مثل مردمی که در اطراف او بودند، ایستاده بود. کسانی که ناگهان ستارهای را که در میانشان بود شناختند. در یک زمان ، هواداران مرلین او را احاطه کرده و جمعیتش او را همراه خود برد.
چه لحظه های ترسناکی در عکاسی تجربه کردهاید که بخواستید به فردی کمک کنید تا از جمعیت فرار کند؟
کاریزما همواره یک موضوع جذاب و مورد بحث است. وقتی در کنفرانسها یا مهمانیها در مورد کاریزما تدریس میکنم، آنها فوراً میپرسند: “آیا شما هم این را دارید؟” بعضی آن را به عنوان یک مزیت ناعادلانه میبینند، در حالی که دیگران مشتاق یادگیری هستند. همه به آن جلب توجه میشوند، و این باید احترام گذار باشد.
افراد کاریزماتیک تأثیرات گستردهای در جهان دارند. آنها پروژههای نوآورانه، شرکتهای جدید یا حتی اپلیکیشنهای جدید را زایش میدهند. آیا تا به حال به فکر افتادید که اگر شبیه به بیل کلینتون یا استیو جابز مردم را به خود جذب کنید، چه احساسی دارید؟
آیا تاکنون به فکر افتادید که آیا به همین حالت کاریزمایی برخوردار هستید و آیا میخواهید آن را به سطح بالاتری برسانید یا حتی دوست دارید کمی معجزهای رخ دهد؟ اما فکر کنید که شما فقط یک نوع کاریزما ندارید. من خبر خوبی دارم، کاریزما یک مهارت است که میتوانید با تمرین آن را بیاموزید.
فصل ۱
شرح کاریزما
کاریزما چه اثری برای شما دارد؟
فکر کنید که چگونه زندگیتان خواهد بود اگر همواره میدانستید که به هر جایی وارد میشوید، توجه مردم به سمت شما خواهد رفت. آیا دوست دارید که نظراتشان دربارهی شما را بشنوید و از تأییدشان لذت ببرید؟ این استایل زندگی افراد کاریزماتیک است. حضور آنها تأثیرگذار است و مردم به سمتشان جذب میشوند. آنها به نحوی عجیب، احساس کمککردن به آنها را در هر طریقی که ممکن است، دارند. به نظر میرسد افراد کاریزماتیک زندگی جذابتری دارند، گزینههای عاشقانه بیشتری دارند، و در عین حال کمتر استرس تجربه میکنند و درآمد بیشتری دارند. کاریزما باعث میشود که مردم شما را دوست بدارند، به شما اعتماد کنند و تمایل به پیروی از شما داشته باشند. همچنین تعیین میکند که آیا شما رهبر هستید یا دنبالهرو، آیا تائید دیگران را جلب میکنید یا خیر، و اینکه چقدر پروژههای شما موثر و قابل اجرا هستند. به طور کلی، کاریزما جهان اطراف شما را شکل میدهد و میتواند مردم را مجاب کند که دستورات شما را اجرا کنند.
کاریزما یک تجارت بسیار حیاتی است. آیا شما میخواهید که یک شغل جدید پیدا کنید یا در سازمان خود پیشرفت کنید، کاریزما به شما کمک میکند تا به اهدافتان برسید. مطالعات متعدد نشان میدهند که افرادی که دارای کاریزما هستند، عملکرد بهتری دارند و در مقامات مختلف توجه بیشتری به آنها میشود.
اگر شما یک رهبر هستید یا آرزوی شغل رهبری دارید، مسأله کاریزما بسیار مهم است. این ویژگی به شما مزیت رقابت در چگونگی جذب یا حفظ بهترین استعدادها را میدهد. کاریزما باعث میشود که مردم تمایل بیشتری به همکاری و همراهی با شما داشته باشند. مطالعات نشان میدهند که پیروی از رهبران کاریزماتیک، عملکرد بهتری دارد و تجربیات کاری آنهاإثرگذارتر هستند. اطلاعات نشان میدهند که اعتماد به رهبران کاریزماتیک بیشتر است. بر اساس گفتههای پروفسور رابرت جوردن، مدرس دانشکده بازرگانی وارتون، رهبران کاریزماتیک باعث میشوند تا پیروانشان به ماموریتهایشان بسیار متعهد شوند و تلاشهای قابل توجهی در انجام وظایف داشته باشند.
کاریزما باعث میشود که یک فروشنده، فروش خود را تا پنجبرابر بیشتر از همکاران خود در یک منطقه افزایش دهد. این تفاوت بین کارآفرینان که سرمایهگذاران را جذب میکنند و کسانی که مجبور به گرفتن وام از بانک میشوند، کاملاً قابل مشاهده است.
قدرت کاریزما در حوزههای مختلف جامعه ارزشمند است. این ویژگی نه تنها برای محیط کسب و کار، بلکه برای مادرانی که از فرزندانشان در خانه مراقبت میکنند، معلمان و افراد دیگر در جامعه نیز اهمیت دارد. کاریزما میتواند به افراد کمک کند تا جایگاه مناسبتری در بین همسالان خود پیدا کنند و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور یابند. بیماران به پزشکانی با کاریزما بالاتر مراجعه کرده و نسبت به درمانهای آنها پایبندتر هستند؛ همچنین در صورت اشتباه، کمتر شکایت میکنند. حتی در تحقیقات دانشگاهی، وجود کاریزما اهمیت دارد؛ زیرا افراد کاریزماتیک میتوانند هزینههای تحقیقات را از مراکز صنعتی جلب کرده یا برای آموزش دورههای با کیفیتتر معرفی شوند و مطالب خود را منتشر کنند. اساتیدی که پس از سخنرانی تحسین و احاطه شده، دارای شخصیت کاریزماتیک هستند. این ویژگی به هنگام تولد فرد به صورت ذاتی نقل نمیشود؛ بلکه نتیجه رفتارها و شیوه برخورد است. حتی در صورت داشتن چهارچوب کلامورال ساماندهی شده، هنوز هم جذابیت هر فرد برای هر دوران زمانی ممکن است تغییر کند و تابع قابلتوجه تمام رفتارهای ارائه شده شود.
بر اساس تحقیقات اخیر، رفتارهای بدون کلام به نظر میآید ویژگی خاصی است که از ارث یا جادویی نبودن آن، مسلم است. این یکی از دلایلی است که سطح کاریزما متغیر است. وجود آن به نحوی بستگی دارد که آیا افراد این رفتارها را اجرا میکنند یا خیر. آیا تا به حال تجربه کردهاید که در یک موقعیت حساس قرار گرفته و کنترلکنندهی آن بودهاید؟ آیا لحظهای را تجربه کردهاید که اطرافیان تحت تاثیر شما قرار گرفته باشند؟ ممکن است این تجربهها را به عنوان کاریزما شناخته یا خود را جذاب ببینید، زیرا فرض میکنید افراد کاریزماتیک همواره جذاب هستند، اما در واقع این طور نیست. یک دلیل اشتباهات کاریزما این است که همانند بسیاری از مهارتهای اجتماعی دیگر، رفتارهای کاریزماتیک باید در اوایل زندگی یاد گرفته شوند. به طور واقعی، مردم این رفتارها را به صورت خودآگاه فرض نمیکنند و در حال یادگیری آنها هستند. آنها فقط به دنبال رفتارهای جدید هستند و در نهایت آنها به رفتارهای غریزی تبدیل میشوند.
تعداد زیادی از افراد کاریزماتیک سخت تلاش کردهاند تا کاریزمای خود را تقویت کنند. اما وقتی ما آنها را در اوج موفقیت میبینیم، سخت است بپذیریم که این افراد همیشه به این اندازه چشمگیر نبودهاند. استیو جابز، مدیرعامل شرکت اپل، یکی از کاریزماتیکترین مدیران این دهه است. اما او این وضعیت را به راحتی به دست نیاورده بود. در واقع، اگر شما سخنرانیهای اولیهاش را ببینید، او به نظر یک فرد خجالتی و مضطرب میآمد و رفتارش بسیار دراماتیک بود. به تدریج، او توانست کاریزمای خود را تقویت کند و تحول ظاهری و رفتاری وی را میتوان در مجامع عمومی مشاهده کرد.
مطالعات جامعهشناسان، روانشناسان و دانشمندان رفتاری نشان میدهد که کاریزما قابل بررسی است. مختلف روشهای تحقیق از جمله آزمایشهای کلینیکی، تحقیقات مقطعی و طولانی، و تجزیه و تحلیل کیفی برای بررسی کاریزما بهکار گرفته شده است. زمینههای مورد مطالعه شامل رؤسایجمهور، رهبران نظامی، دانشآموزان در سنین مختلف، مدیران کسب و کار، از سطوح پائین تا مدیران اجرایی بوده است. به همین دلیل ما کاریزما را به عنوان یک مجموعه از رفتارها مورد بررسی قرار میدهیم.
به نظر میرسد رفتار کاریزماتیک چیست؟ وقتی ما برای اولین بار شخصی را میبینیم، به طور غریزی ارزیابی میکنیم که آیا این فرد دوست یا دشمن بالقوه است و یا اینکه آیا قدرت برای اعمال این نیتها را دارد؟ قدرت و نیت، اهداف ارزیابی ما هستند. “میتوانید کوهها را برای من جابجا کنید؟ و آیا شما این کار را انجام میدهید؟” برای پاسخ به اولین سوال، ما سعی میکنیم تا میزان توانایی او را بررسی کنیم. و برای پاسخ به سوال دوم، سعی میکنیم ارزیابی کنیم که او چقدر ما را دوست دارد؟ وقتی شما یک شخص کاریزماتیک را میبینید، احساس میکنید که وی تا چه حد قدرتمند است و آیا همه او را دوست دارند. معادلهای که کاریزما تولید میکند در واقع نسبتاً ساده است:
شما باید فکر کنید که دارای قدرت و جذابیت زیادی هستید، زیرا رفتارهای کاریزماتیک ترکیبی از این دو ویژگی را بوجود می آورند. سوال “مبارزه یا فرار؟”، در واقع یک قدرت است. وقتی افراد تجربه دیدار با شخص کاریزماتیک را توصیف میکنند – بگوید او کی یا کاندلیزا رایس یا دالای لاما باشد – آنها اغلب از “حضور” فوق العاده این شخص سخن میگویند. زمانی که من به مدیران اجرایی تدریس میکردم، بیشترین درخواستشان تنها در مورد “حضور” بود. آنها میخواستند حضور اجرایی خود یا هیئت مدیره را افزایش دهند، و آنها حق دارند که روی آن تمرکز کنند. به نظر میرسد، حضور جزء اصلی است و همه چیز براساس حضور ساخته شده است.
ادامه ...
واتس اپ
تلگرام
فیسبوک
لینکدین
پینترست