فلسفه آموزش روسو را از طریق شیوه رمان نویسی از کودکی تا نوجوانی بیان می کند و نشان می دهد که چگونه می توان شهروندان ایده آل را برای زنده ماندن در یک جامعه فاسد تربیت کرد.
کتاب امیل ( Emile ) اثر ژان ژاک روسو نویسنده سوئیسی می باشد.
فلسفه آموزش روسو را از طریق شیوه رمان نویسی از کودکی تا نوجوانی بیان می کند و نشان می دهد که چگونه می توان شهروندان ایده آل را برای زنده ماندن در یک جامعه فاسد تربیت کرد.
کتاب امیل ( Emile ) اثر ژان ژاک روسو نویسنده سوئیسی می باشد.
دانلود کتاب امیل
هر چه از دست خالق یا خالق برآید، خوب است، اما وقتی به دست انسان میرسد، ماهیت آن تغییر میکند.
انسان زمین را برای تهیه غذاهای دیگر پریشان می کند،
درختان را میوه ها و خوراکی های دیگر تولید می کند، هوا را آشفته می کند، طبیعت و فصول را آشفته می کند، سگ ها و اسب ها و بردگان را عذاب می دهد،
همه چیز را به هم می ریزد و ظاهر را تغییر می دهد. از همه عناصر. او عاشق زشتی و بدشکلی حیوانات وحشی است.
خداوند نه دوست دارد چیزهایی که طبیعت آفریده است به همان شکل باقی بماند و نه میخواهد انسان حتی شکل طبیعی خود را حفظ کند، بلکه میخواهد مانند یک اسب شجاع انسان را در برابر خود مسلح کند.
در غیر این صورت وضعیت ما بسیار بدتر می شود و انسانیت نصف انسان نمی شود.
همانطور که همه چیز پیش می رود، قرار گرفتن در این آشفتگی از سنین پایین برخی از شما را بیشتر از دیگران در شخصیت واقعی خود تغییر می دهد.
همه فلسفهها، نیروها، نیازها، نصیحتها و همه دانشهای اجتماعی که در آن غوطهور هستیم، طبیعت، افکار و ایدههای اصیل انسانی را سرکوب میکنند و چیزی برای ما باقی نمیگذارند.
آدمی که در این دره بی انتها زندگی می کند مثل نهالی است که روزگار در بیابان روییده است و آن که با چماق به او می زند کمرش را خم می کند تا بیفتد.
مادر مهربان، از شما خواهش می کنم. و این شما هستید که باید این نهال کوچک را در غبار بیابان از همه تضاد های عقاید محافظت و حفظ کنید.
از این گیاه تا زمانی که بمیرد مراقبت کنید و آبیاری کنید. یک روز میوه شما را تغذیه می کند و برای شما رفاه به ارمغان می آورد.
هر چه زودتر روحش را محاصره کنید. ممکن است کسی سعی کند وارد شود، اما شما می توانید او را از انجام این کار منع کنید.
گیاهان باید بر اساس اصول کشاورزی ایجاد شوند و انسان ها باید بر اساس اصول آموزش و پرورش تربیت شوند.
اگر انسان بزرگ و قوی آفریده می شد،
اندازه و قدرت بدنی او فایده ای نداشت تا زمانی که از آن استفاده کند. زیرا انسان بیش از حد به خود می بالد و از کمک و همکاری دیگران امتناع می ورزد و اگر چنین موجودی به حال خود رها شود،
قبل از آن که به آنچه نیاز دارد، به زندگی خود پایان دهد. مردم دلشان برای بچه ها می سوزد، اما نمی دانند.
اگر مردم کودکی نداشتند، نسل بشر به طور طبیعی از بین می رفت.
ما ضعیف به دنیا آمده ایم و به قدرت نیاز داریم. ما بدون هیچ چیز به دنیا می آییم و بنابراین به کمک دیگران نیاز داریم. در روز تولدمان دست و پا چلفتی و گیج هستیم و دیگران باید ما را راهنمایی کنند.
وقتی به دنیا میآییم، هر چیزی را که کمبود یا نیاز داریم، میتوان از طریق اصول تربیت صحیح به ما داد. از خود می پرسیم که آیا این آموزش را طبیعت به ما داده است یا توسط مردم و عناصر طبیعت؟
رشد و تقویت غرایز درونی ما و رشد تک تک اعضای بدن ما از طریق آموزش و پرورش به ما داده شده است. نحوه استفاده از این قطعات توسط انسان به ما یاد داده شده است،
اما نحوه استفاده از آنها نتیجه تجربیات زندگی و چیزهایی است که بر ما تأثیر می گذارد، یادگیری چیزها.
بنابراین در هر یک از ما نوعی رهبر و معلم وجود دارد.
دانش آموزانی که از یادگیری اجتناب می کنند نمی توانند به خوبی آموزش داده شوند و نمی توانند با خودشان هماهنگ باشند. اما کسانی که یاد می گیرند و با همه چیز سازگار می شوند،
می توانند زندگی خوبی داشته باشند. چنین فردی خوشبخت محسوب می شود. از این سه نوع شکل گیری، آنهایی که از طبیعت می آیند تحت کنترل ما نیستند،
در حالی که آنهایی که از اشیاء می آیند تا حدی به ما مربوط می شوند. اما آنچه انسان ها به ما می آموزند تنها ابزاری است که در دسترس ماست.
با این حال، این نوع آموزش را می توان زیر سوال برد زیرا تعداد کمی از افراد از تمام دستور العمل های ارائه شده توسط معلمان و مربیان خود به طور کامل استفاده می کنند.
از آنجایی که آموزش یک هنر خاص است، بعید است که موفقیت در همه جهات به دست آید، زیرا هیچ طرفی معتقد نیست که مسئول یک پیروزی مطمئن است.
انسان همیشه برای رسیدن به اهداف خود با جدیت و دقت تلاش می کند، اما برای رسیدن به این پیروزی عوامل زیادی لازم است که یکی از آنها احتمال موفقیت است.
این مقصد نهایی کجاست و احتمالاً همان چیزی است که طبیعت برای ما به ارمغان می آورد، سؤالی است که ما قبلاً مطرح کرده ایم.
ما می دانیم که برای رشد به سه نوع راهنما نیاز داریم، اما دو نوع دیگر باید با کمک عواملی که تحت کنترل ما نیستند استفاده شوند.
اما شاید نام «طبیعت» در اینجا معنای مناسبی برای ما نداشته باشد و نیاز به توضیح بیشتر باشد.
قبلاً گفته شد که طبیعت صرفاً عادت است.
ما یک موتور جستجوی کتاب هستیم
اگر کتاب شما به اشتباه در سایت ما قرار گرفته و درخواست حذف دارید
از واتس اپ یا ایمیل زیر به ما اطلاع دهید تا سریعا حذف کنیم
کتاب در حال بارگذاری لطفا صبر کنید …