دانلود کتاب فلسفه تنهایی

این کتاب در رابطه با تنهایی مطالب بسیار ارزشمندی را به شما آموزش می دهد. کتاب فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن نویسنده و فیلسوف نروژی می باشد.

دانلود کتاب فلسفه تنهایی

مفهوم « فلسفه » در اکثر کشور های جهان و آداب و رسوم آن ها ، به خصوص کشور عزیزمان ایران ، بسیار مهم است. کتب های فلسفه معمولاً در طبقه های کتابخانه جای می گیرند که به اندازه‌ی ارزش آن‌ها منطبق باشد . این ارزش واژه “فلسفه” موجب احترام و ترس در یک جامعه است . افراد کمی به سراغ کتبی می‌ رود که جای فلسفه داشته باشند ؛ زیرا فکر می‌ کنند مطالعه فلسفه به اینگونه است که کم تر کسی از پسش بر می آید و به همین دلیل آن را نادیده می‌ گیرند . البته در شرایط فعلی ، این اعتقاد کاملاً قابل درک است . ولی اجازه دهید اندکی بیشتر به این موضوع بپردازیم و مطالبی ارائه دهیم . عموماً سوالی که پیش می آید بدین گونه است که : « فلسفه یعنی چه ؟ » و جواب آن اکثرا دو قسمت است ؛ از دید کلمه ای ، فلسفه به معنای خاطر خواهی دانش یا علاقه به واقعیت است و از عقیده ریشه ای ، آن به عنوان یک دانش تئوریک و غالبا ذهنی تعریف می‌شود، اما پاسخ این سؤال نیز می‌ تواند مطلق بودن داشته باشد .
دوما آیا این سؤال که ” فلسفه ” چه کاری انجام می‌ دهد ، سوال خوب تری نیست ؟ اگر ما تقریباً موافقت کنیم که فلسفه در یونان قدیم شکل گرفت و سقراط به عنوان نخستین فیلسوف به واژه امروزی آن ، بنیان گذاری کرد، بحث می‌تواند به جهت بهتری سوق پیدا کند . سقراط در خیابان‌ ها و میدان‌ ها قدم می‌ زد و سؤالات فلسفی را از گذریان می‌ پرسید . او به روش خاص خودش ، به طور معمول “محاوره” اسم گذاری می شد یا پرداخته می شد . اما پرسش های ” فلسفی ” سقراط چه خصوصیاتی داشتند ؟ سقراط اساساً پرسش هایی را بیان می‌ کرد که از جنس زندگی پرستیژ و ویژگی‌ های افراد ارتباط داشت و مردم یونان باستان ، حتی غیرفیلسوف ، از صحبت کردن  راجب این پرسش های فلسفی فرار نمی‌کردند . امروزه هم اگر مشابه این پرسش ها از هر کسی سوال شود ، هیچ وقت نخواهند گفت که این صحبت ها فلسفی است و بنابراین من که دانشمند نیستم ، و خود را با این مسائل قاطی نمی کنم . با این حال، با گذشت زمان از زمان سقراط و به ویژه پس از ارسطو و منتج شدن آثار “پژوهشی “، دانشمندان به دو قسمت اصلی جدا می شوند : دانشمندان هنر زندگی و دانشمندان تحلیل گر بر روی داده ها . گروه اول ، روش سقراط را ادامه دادند به این معنا که مطرح کردن پرسش هایی که به هر فرد و به طور کلی به زندگی ربط دارد و جواب به این سؤالات، روش زندگی هر فرد را مشخص می‌ کند .
اما بسیاری دیگر در گروه دوم جای گرفته اند و به صحبت های اساسی و ذهنی عمیق می پردازند که بحبوحه آن در ظهور فلسفه محو سازی بود. افراد گروه اول بیشتر به تجربیات زندگی خود و به ویژه زندگی شخصی خودشان تکیه می‌ کردند و تلاش می‌ کردند بهترین روش برای زندگی ، چه از نظر فردی و چه اجتماعی ، را از طریق آن پیدا کنند . یادداشت های آن‌ ها خیلی خیلی همانند یادداشت های نویسندگان و تصنیف سرا بود ؛ به همین دلیل افراد گروه دوم که توانایی و نقشهای گسترده‌ تری یافته بودند ، آن‌ها را دانشمند نمی‌ دانستند ، بلکه آن‌ ها را همان تصنیف سرا و نویسنده می‌ شمردند یا حتی بعضاً آن‌ها را زبان باز هایی معرفی می‌ کردند که جوانان را به خود جلب می‌ کردند .
اما فلاسفه زندگی همواره دیدگاه متفاوت فلسفه نظام‌ مند را که فلسفه را به عنوان چیزی غیرخصوصی می‌ دانست و فقط به صحبت درباره اصول عمومی محدود بود، نادیده می‌گرفتند و آن‌ ها را افراد آواره و خودشیفته معرفی می‌کردند که فلسفه را از نقش های اصلی آن ، بهبود زندگی، دور می‌انداختند و به‌جای آن، دانشی بطور ساختگی که هیچ ارزش عملی ندارد، پذیرفته بودند.

ادامه ...
واتس اپ
تلگرام
فیسبوک
لینکدین
پینترست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما یک موتور جستجوی کتاب هستیم
اگر کتاب شما به اشتباه در سایت ما قرار گرفته و درخواست حذف دارید
از تلگرام ، روبیکا یا ایمیل زیر به ما اطلاع دهید تا سریعا حذف کنیم

کتاب در حال بارگذاری لطفا صبر کنید …